4 Ocak 2023 Çarşamba

DENİZ ASTSUBAY OKULLARI ÖĞRENCİLERİ, 43 YILDAN BERİ BENİM TASARIMIM OLAN ŞAPKA KOKARTINI KULLANMAKTALAR



Tüm kuvvetlere ait askeri öğrencilerin şapka kokartlarında Türkiye Cumhuriyeti'ni temsil eden  ve yukarı doğru baktığı için bağımsız bir devlet olduğunu simgeleyen ay yıldız mevcutken, sadece Deniz Asb. Hazırlama ve Sınıf Okulu öğrencilerinin şapka kokartlarında ay yıldız yoktu. 1979 yılında Sınıf Subayımız olan Dz.Yzb. Ertuğrul Topçu, benim bir kokart tasarlamamı istedi. Üç farklı kokart tasarlayıp çizdim. Bu çizimlerimi Mercan Yokuşu'ndaki askeri kıyafet ve şapka üreticisi bir firmaya götürerek, kokart şeklinde ürettirdim. İmalat ücretini de Yzb. Ertuğrul Topçu verdi. Bu üç çizimden en sade olan çizimin kullanılmasına karar verildi ve okul komutanlığı tarafından Dz.K.K. Kıyafet Yönetmeliği'ne işlenmesi için değişiklik teklifi Dz.K.K.lığı'na gönderildi. Teklif kuvvet tarafından uygun görüldü ve yönetmeliğe değişiklik olarak görseli ile birlikte yayımlandı. 1980 yılından itibaren de Deniz Dikimevi tarafından imal edilerek tüm Hzl. ve Snf. Okulu öğrencilerine dağıtılarak kullanılmaya başlandı. Her ne kadar yönetmelikte yer alan kokardın tasarımcısının kim olduğu yazmasa da, başta sınıf subayımız olmak üzere 82'li devre arkadaşlarım ve bir alt sınıfımız olan 83 mezunlarının birçoğu bu kokartı benim tasarladığımı bilmektedirler. Söz konusu tasarımım halihazırda Dz.Asb.MYO öğrencileri tarafından kullanılmaya devam edilmektedir. Bu da benim için ayrı bir gururdur.

Hiç yorum yok:

DENİZ ASTSUBAY OKULLARI ÖĞRENCİLERİ, 43 YILDAN BERİ BENİM TASARIMIM OLAN ŞAPKA KOKARTINI KULLANMAKTALAR

Tüm kuvvetlere ait askeri öğrencilerin şapka kokartlarında Türkiye Cumhuriyeti'ni temsil eden  ve yukarı doğru baktığı için bağımsız bir...